راه عملی افزایش سرعت دانلود تلگرام

هرانچه در تلگرام نیاز دارید را ما ارایه میدهیم

جمعه ۲۸ اردیبهشت ۰۳

راه عملی افزایش سرعت دانلود تلگرام

۴ بازديد

تلگرام یکی از محبوب ترین برنامه های پیام رسانی فوری است. به کاربران خود امکانات مختلفی مانند چت گروهی، تماس صوتی، کانال های عمومی و خصوصی، اشتراک گذاری فایل و غیره را ارائه می دهد.

بسیاری از افراد از تلگرام به طور خاص برای اشتراک گذاری فایل استفاده می کنند. کاربران می توانند انواع فایل های مختلف مانند عکس ها، اسناد و حتی فایل های بزرگ تا حجم 2 گیگابایت را به اشتراک بگذارند و دانلود کنند.

افزایش سرعت دانلود تلگرام
برخی از کاربران ممکن است با سرعت پایین دانلود در تلگرام مواجه شوند. هنگامی که می خواهید یک فایل مهم را از برنامه دانلود کنید، سرعت دانلود پایین می تواند بسیار خسته کننده باشد. مشکلات دانلود کند در برنامه تلگرام دلایل مختلفی می تواند داشته باشد، از جمله اتصال ضعیف اینترنت، برنامه قدیمی، استفاده از داده های پس زمینه و موارد دیگر.

اگر اینجا هستید، فرض می‌کنیم در حال حاضر با سرعت دانلود پایین‌تری در اپلیکیشن تلگرام مواجه هستید. خوشبختانه راهکارهایی برای رفع کندی سرعت دانلود در تلگرام وجود دارد.

در این راهنما چندین راه حل را به شما معرفی می کنیم که با استفاده از آنها می توانید مشکلات دانلود کند در تلگرام را برطرف کنید. این راه حل ها برای کمک به شما در بهبود سرعت دانلود و سرعت بخشیدن به اشتراک گذاری فایل در برنامه هستند.

تبلیغات
فهرست مطالب
چگونه سرعت دانلود تلگرام را افزایش دهیم
به تلگرام پریمیوم ارتقا دهید
پریمیوم تلگرام
تلگرام نیز به تبعیت از سایر ارائه دهندگان بزرگ، مدل اشتراک جدید خود را با نام Telegram Premium معرفی کرده است. اگر در مورد تلگرام پریمیوم اطلاعاتی ندارید، کلمات ساده آن عبارتند از:

Telegram Premium یک مدل اشتراک از تلگرام است که ویژگی های اضافی را در برنامه ارائه می دهد. با عضویت در تلگرام پریمیوم، کاربران محدودیت‌های دو برابری، آپلود فایل‌های ۴ گیگابایتی، دانلود سریع‌تر، استیکرها و واکنش‌های انحصاری و بهبود مدیریت چت را باز می‌کنند.

اگر واقعاً از افزایش سرعت دانلود تلگرام خود ناامید هستید، Telegram Premium بهترین انتخاب برای شما در صورت توانایی مالی است. قیمت آن 4.99 پوند، 4.99 دلار، 5.49 یورو و 179 روپیه است.

کاربرانی که در تلگرام پریمیوم مشترک شده اند، متوجه افزایش قابل توجه سرعت دانلود خود شده اند. در اینجا یک ویدیوی دقیق در یوتیوب وجود دارد که سرعت دانلود تلگرام استاندارد و تلگرام پریمیوم را با هم مقایسه می کند.


علاوه بر دانلود سریع‌تر، می‌توانید ویژگی‌های دیگری مانند آپلود فایل‌های ۴ گیگابایتی، استیکرهای انحصاری و موارد دیگر را نیز باز کنید. شما می توانید مزایای کامل را در اینجا ببینید .

نحوه دریافت تلگرام پریمیوم
تنظیمات تلگرام
صفحه تنظیمات اصلی تلگرام
پریمیوم تلگرام
اپلیکیشن تلگرام را در گوشی هوشمند خود باز کنید
روی منوی همبرگر در گوشه بالا سمت چپ کلیک کنید و روی تنظیمات ضربه بزنید
به پایین اسکرول کنید و روی Telegram Premium کلیک کنید.
اکنون طرح سالانه یا ماهانه را انتخاب کنید و روی دکمه اشتراک در پایین کلیک کنید تا به تلگرام پریمیوم ارتقا پیدا کنید.
حذف برنامه های پس زمینه
برنامه پس زمینه
برای افزایش سرعت دانلود تلگرام می توانید تعداد اپلیکیشن هایی را که از داده ها در پس زمینه استفاده می کنند محدود کنید. اگر در برنامه تلگرام با سرعت دانلود پایین‌تری مواجه هستید، ممکن است برنامه دیگری بدون اطلاع شما، داده‌های زیادی را در پس‌زمینه مصرف کند. برای رفع این مشکل، می‌توانید به سادگی تمام برنامه‌های پس‌زمینه را ببندید و دانلودهای تلگرام را از سر بگیرید.

اپلیکیشن تلگرام خود را آپدیت کنید
آپدیت اپلیکیشن تلگرام
به روز رسانی اپلیکیشن تلگرام نه تنها سرعت دانلود را افزایش می دهد، بلکه قابلیت های بیشتری را نیز به برنامه اضافه می کند. تلگرام به‌روزرسانی‌های مکرر را منتشر می‌کند که نه تنها ویژگی‌های اضافی را اضافه می‌کند، بلکه عملکرد کلی برنامه را بهبود می‌بخشد.

آموزش آپدیت اپلیکیشن تلگرام در اندروید
عکس پروفایل فروشگاه play
مدیریت برنامه ها و بازی ها
فروشگاه Google Play را در گوشی هوشمند خود باز کنید و روی عکس نمایه خود در گوشه سمت چپ بالا کلیک کنید
روی Manage apps and device کلیک کنید
روی Updates کلیک کنید
به روز رسانی در دسترس است
آپدیت اپلیکیشن تلگرام
حالا اپلیکیشن تلگرام را پیدا کنید و روی Update کلیک کنید تا اپلیکیشن به آخرین نسخه آپدیت شود.
چگونه اپلیکیشن تلگرام را در iOS آپدیت کنیم
App Store را در دستگاه iOS خود باز کنید
روی تب Search در گوشه پایین سمت راست ضربه بزنید
اپلیکیشن تلگرام را جستجو کنید
برای آپدیت تلگرام به آخرین نسخه روی دکمه Update ضربه بزنید .
توقف دانلود خودکار رسانه ها
توقف دانلود رسانه ها
به طور پیش فرض، تلگرام به طور خودکار فایل های رسانه ای را که در چت ها به اشتراک گذاشته می شوند دانلود می کند. این می تواند بدون نیاز به گذراندن مراحل اضافی و دانلود دستی هر فایل، یک ویژگی راحت برای کاربران باشد، اما می تواند بر سرعت دانلود در تلگرام شما نیز تأثیر بگذارد، به خصوص اگر تعداد فایل های رسانه ای زیادی دریافت کنید.

دانلود چند فایل رسانه ای در اپلیکیشن تلگرام می تواند بر سرعت دانلود تاثیر بگذارد. برای رفع این مشکل، می‌توانید دانلود خودکار رسانه‌ها را در اپلیکیشن تلگرام غیرفعال کنید.

تنظیمات تلگرام
تنظیمات داده و ذخیره سازی در تلگرام
گزینه های دانلود خودکار رسانه در تلگرام
برنامه تلگرام را در گوشی هوشمند خود باز کنید و روی منوی گوشه بالا سمت چپ کلیک کنید
به پایین اسکرول کنید و روی Data and Storage کلیک کنید
در قسمت Automatic Media Download. تنظیمات زیر را تغییر دهید: هنگام استفاده از داده تلفن همراه، هنگام اتصال به Wi-Fi، و هنگام رومینگ.
اپلیکیشن تلگرام را حذف و دوباره نصب کنید
برنامه تلگرام را حذف کنید
اگر اغلب سرعت دانلود پایین تری را در تلگرام تجربه می کنید، برنامه را حذف نصب و دوباره نصب کنید. هنگامی که برنامه تلگرام را حذف می کنید، تمام داده های برنامه از جمله فایل های موقت، داده های خراب و سایر تنظیمات بازنشانی می شوند و می توانید دوباره از تلگرام استفاده کنید.

ذخیره اطلاعات را در تلفن هوشمند خود غیرفعال کنید
ذخیره اطلاعات در گوشی های هوشمند
همانطور که از نام آن پیداست، ذخیره‌کننده داده مصرف داده در گوشی هوشمند شما را محدود می‌کند. هنگامی که Data Saver در دستگاه شما فعال است، مصرف داده در تلفن هوشمند شما را محدود می کند، از جمله مصرف داده برای دانلودهای تلگرام. برای رفع این مشکل، می‌توانید ذخیره‌کننده اطلاعات گوشی هوشمند خود را غیرفعال کنید. روش های مختلفی برای غیرفعال کردن ذخیره داده برای گوشی های هوشمند مختلف وجود دارد. در اینجا رایج ترین روشی است که برای همه گوشی های هوشمند کار می کند.

تبلیغات
در Android، تنظیمات گوشی هوشمند خود را باز کنید > به Wifi & Network > Sim & Network > Data Saver بروید. در صفحه Data Saver، گزینه Data Saver را خاموش کنید تا حالت ذخیره داده در تلفن هوشمند اندرویدی شما غیرفعال شود.

در آیفون، تنظیمات را باز کنید و به Celluar > Cellular Data Options > Data Mode بروید. هنگامی که حالت ذخیره داده را فعال کردید، روی حالت استاندارد ضربه بزنید تا داده های بیشتری در 5G مجاز باشد. (حالت استاندارد برای افراد بیشتری مناسب است).

******* را فعال یا غیرفعال کنید
تلگرام *******
سرورهای تلگرام در نقاط مختلف جغرافیایی در سراسر جهان توزیع شده اند. اینها برای دسترسی سریع و مطمئن به خدمات طراحی شده اند. با این حال، این می تواند بر سرعت دانلود تأثیر بگذارد. اگر کاربر سعی کند از سرورهایی که از محل کاربر دور هستند به محتوا دسترسی پیدا کند، داده ها باید مسافت های طولانی را طی کنند که می تواند بر سرعت کلی دانلود تأثیر بگذارد.

برای رفع این مشکل می توانید از ******* استفاده کنید. یک شبکه خصوصی مجازی که به عنوان ******* نیز شناخته می شود، یک ارتباط امن بین دو دستگاه برقرار می کند. هنگامی که کاربر به ******* متصل می شود، ترافیک اینترنت او از طریق یک سرور راه دور که در موقعیت جغرافیایی متفاوتی قرار دارد هدایت می شود. کاربران با اتصال به سرور ******* که به سرور تلگرام نزدیکتر است می توانند سرعت دانلود فایل های اپلیکیشن تلگرام را به میزان قابل توجهی افزایش دهند.

متاسفانه هیچ راهی برای کاربران وجود ندارد که بدانند فایل اپلیکیشن تلگرام دقیقاً روی کدام سرور قرار دارد. می توانید سعی کنید به مکان های مختلف در ******* متصل شوید و سرعت دانلود را کنترل کنید.

تبلیغات
از طرفی استفاده از ******* می تواند سرعت دانلود اپلیکیشن تلگرام را نیز کاهش دهد. بسته به ارائه دهنده ******* و اتصال به ******* که از مکان فیزیکی کاربر بسیار دور است، این امر همچنین می تواند منجر به کاهش سرعت دانلود شود.

چگونه ******* را در تلفن هوشمند خود فعال کنیم
اندروید و iOS

بسته به دستگاه خود، فروشگاه Google Play یا Apple Apps Store را در تلفن هوشمند خود باز کنید و Express ******* را جستجو کنید . (شما می توانید از هر ******* مورد نظر خود استفاده کنید. در اینجا بهترین خدمات ******* ما آمده است ).
برنامه را روی گوشی هوشمند خود نصب کنید. برنامه برای دانلود رایگان است.
برنامه را باز کنید و به سرور ******* متصل شوید.
چگونه ******* را در تلفن هوشمند خود غیرفعال کنیم
اگر از یک برنامه ******* شخص ثالث استفاده می کنید، می توانید برنامه را باز کرده و اتصال ******* را غیرفعال کنید. همچنین اگر می خواهید ******* را به طور کامل از تلفن هوشمند خود حذف کنید، می توانید برنامه ******* را به طور کامل حذف کنید. این برای هر دو اندروید و iOS کار می کند. اگر از طریق تنظیمات خود از ******* استفاده می کنید، مراحل غیرفعال کردن آن را دنبال کنید:

تنظیمات را در گوشی هوشمند خود باز کنید
Connections را انتخاب کنید
اکنون ******* را انتخاب کرده و نمایه ******* را حذف کنید
اگر از iPhone استفاده می کنید، تنظیمات > عمومی > ******* > ******* خود را خاموش کنید را باز کنید.
اتصالات شبکه خود را بازنشانی کنید
تنظیم مجدد
بازنشانی تنظیمات شبکه نمی تواند سرعت دانلود اپلیکیشن تلگرام را افزایش دهد. با این حال، اگر با شبکه خود مشکل دارید و مشکلات اتصال به شبکه را تجربه می کنید، می تواند گام مفیدی باشد. در اینجا نحوه بازنشانی تنظیمات شبکه در اندروید و آیفون آورده شده است:

اندروید:

تبلیغات
تنظیمات > سیستم > تنظیمات پیشرفته > گزینه‌های بازنشانی > بازنشانی تنظیمات شبکه را باز کنید.
iOS:

به تنظیمات > عمومی > انتقال یا بازنشانی دستگاه > بازنشانی > بازنشانی تنظیمات شبکه بروید
از تلگرام ایکس استفاده کنید
تلگرام x
Telegram X برنامه رسمی مشتری تلگرام است که توسط خود تلگرام ارائه می شود. در پست وبلاگ راه‌اندازی رسمی تلگرام آمده است: «هدف تلگرام ایکس اختراع مجدد تلگرام و کشف مرزهای جدید در سرعت، قابلیت استفاده، کیفیت انیمیشن‌ها و همه جنبه‌های دیگر است. به عبارت ساده، Telegram X یک برنامه آزمایشی است که برای آزمایش ویژگی های جدید طراحی شده است.

یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌هایی که در تلگرام X دوست دارم، سرعت دانلود سریع‌تر آن است. در مقایسه با برنامه استاندارد تلگرام، Telegram X سرعت دانلود بهتری را بدون نیاز به ارتقاء به Telegram Premium ارائه می دهد.

اصولا اکثر امکانات تلگرام و تلگرام ایکس تقریبا یکسان است. تنها تفاوت این است که Telegram X ویژگی های آزمایشی اضافی را ارائه می دهد. و همچنین بزرگترین تفاوتی که متوجه خواهید شد این است که تلگرام ایکس دارای تب چت و تماس است، شبیه به WhatsApp. همچنین دارای حالت حباب است (پیام ها در بالای هر برنامه یا روی صفحه نمایش زمانی که آنها را دریافت می کنید ظاهر می شوند).

سرور DNS خود را تغییر دهید
سرور dns
DNS (سیستم نام دامنه) سیستمی است که نام دامنه های قابل خواندن توسط انسان را به آدرس IP تبدیل می کند که رایانه ها می توانند آن را درک کنند. هنگامی که یک URL یا نام دامنه را در مرورگر خود تایپ می کنید، دستگاه شما یک درخواست DNS به یک سرور DNS ارسال می کند که نام دامنه را به آدرس IP نگاشت می کند و آدرس IP نام دامنه را برمی گرداند.

تبلیغات
هنگامی که از DNS استفاده می کنید، ممکن است سرعت دانلود پایین تری را در برنامه تلگرام تجربه کنید. در چنین مواردی، می توانید به یک سرور DNS سریعتر سوئیچ کنید. هیچ توصیه DNS خاصی برای تلگرام وجود ندارد، اما طبق سایت‌های تست مستقل، Cloudflare سریع‌ترین ارائه‌دهنده سرویس DNS عمومی است و پس از آن Google، Adguard، Comodo Secure، Norton connect safe و دیگران قرار دارند.

اندروید:

به تنظیمات > تنظیمات شبکه و اینترنت > روی Advanced > Private DNS کلیک کنید
اکنون Specified DNS را انتخاب کرده و آدرس DNS را وارد کنید. در مورد ما، ما از Adguard DNS استفاده می کنیم.
همچنین می توانید از DNS های دیگر مانند Cisco OpenDNS استفاده کنید: 208.67.222.222 و 208.67.220.220. Cloudflare 1.1.1.1: 1.1.1.1 و 1.0.0.1. Google Public DNS: 8.8.8.8 و 8.8.4.4. و Quad9: 9.9.9.9 و 149.112.112.112.
iOS:

آیفون خود را باز کنید و به تنظیمات بروید
روی Wifi ضربه بزنید
روی متن نماد اطلاعات 'i' در کنار نام WiFi که به آن متصل هستید کلیک کنید
به پایین بروید و بخش DNS را پیکربندی کنید و پیکربندی را از Automatic به Manual تنظیم کنید.
روی سرور افزودن کلیک کنید و آدرس‌های IP را که ممکن است قبلاً فهرست شده است حذف کنید. و 1.1.1.1 زیر را اضافه کنید. 1.0.0.1; 2606:4700:4700::1111 و روی ذخیره کلیک کنید.
به راحتی دانلود تلگرام را افزایش دهید
تبلیغات
اکثر مردم از تلگرام برای دانلود فایل استفاده می کنند. سرعت دانلود سریع برای یک تجربه یکپارچه و کارآمد بسیار مهم است. با اجرای نکات و روش هایی که در این پست به اشتراک گذاشته ایم، می توانید سرعت دانلود تلگرام خود را در اپلیکیشن تلگرام اندروید و iOS به میزان قابل توجهی افزایش دهید.

به یاد داشته باشید که به طور مرتب اتصال اینترنت خود را بررسی کنید، تنظیمات تلگرام خود را تنظیم کنید و به محض اینکه نسخه جدید در دسترس قرار گرفت، برنامه تلگرام را به روز کنید. با کمی تلاش می توانید از سرعت دانلود بالاتر در اپلیکیشن تلگرام لذت ببرید. امیدوارم این راهنما برای شما مفید باشد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.