پیام صوتی در تلگرام باز نمی شود

هرانچه در تلگرام نیاز دارید را ما ارایه میدهیم

یکشنبه ۰۲ اردیبهشت ۰۳

پیام صوتی در تلگرام باز نمی شود

۴ بازديد
چگونه پیام های صوتی تلگرام را در اندروید و iOS رفع کنیم؟

این روزها، پیام‌های صوتی به یک ویژگی ارتباطی ارزشمند و سریع تبدیل شده است که تقریباً در همه برنامه‌های پیام‌رسان از جمله تلگرام وجود دارد که در این پست به آن خواهیم پرداخت. این ویژگی پیام‌رسانی صوتی زمانی مناسب است که نیاز به برقراری ارتباط سریع با شخصی دارید و ممکن است برای تایپ پیام خود به زمان بیشتری نیاز داشته باشید. در نتیجه این مورد استفاده می شود. اما وقتی ناگهان از کار می افتد و نمی توانید پیام های صوتی را در تلگرام ضبط یا پخش کنید چه اتفاقی می افتد؟

اگر ندانیم علت کار نکردن پیام صوتی تلگرام در اندروید و آیفون چیست، یافتن راه حل دشوار خواهد بود. اگرچه ما برخی از بهترین راه‌حل‌های خود را برای کار نکردن پیام‌های صوتی تلگرام در اندروید و آیفون امتحان کرده‌ایم، بیایید ببینیم کدام یک از روش‌ها به شما در رفع این خطا کمک می‌کند.



محتویات صفحه
رفع 1. سطح صدای گوشی خود را مجددا بررسی کنید
رفع 2. بستن اجباری برنامه تلگرام
رفع 3. به تلگرام اجازه استفاده از میکروفون را بدهید
رفع 4. فعال کردن دسترسی به میکروفون (اندروید)
رفع 5. غیرفعال کردن Raise to Listen (آیفون)
رفع 6. بررسی کنید که آیا پیام های صوتی برای مخاطبین شما محدود شده است یا خیر
رفع 7. فضای ذخیره سازی را در تلفن خود آزاد کنید
رفع 8. کش اپلیکیشن تلگرام را پاک کنید
رفع 9. بررسی کنید که آیا تلگرام از کار افتاده است یا خیر
رفع 10. آپدیت اپلیکیشن تلگرام
رفع 1. سطح صدای گوشی خود را مجددا بررسی کنید
گاهی اوقات یکی از آن جزئیات بی‌اهمیتی است که ممکن است از آن غافل شوید و باعث شود پیام صوتی تلگرام در اندروید و آیفون کار نکند. بدیهی است که اگر میزان صدا در گوشی شما خیلی کم باشد، تلگرام در تشخیص صدای شما با مشکل مواجه می شود، بنابراین باید مطمئن شوید که میزان صدا در حد مجاز باشد تا صدای شما شنیده شود.

برای افزایش صدا، دکمه "افزایش صدا" را در کنار گوشی خود، چه اندروید و چه آیفون، فشار دهید. علاوه بر این، مطمئن شوید که هیچ دستگاه بلوتوثی به گوشی شما متصل نیست و پس از آن، بررسی کنید که آیا می توانید پیام های صوتی تلگرام خود را دوباره پخش کنید یا خیر.

رفع 2. بستن اجباری برنامه تلگرام
گاهی اوقات ممکن است برخی از اشکالات موقتی وجود داشته باشد که شما از آن آگاه نیستید که می تواند مانع از پخش یا ضبط پیام های صوتی تلگرام در تلفن شما شود. به سادگی می توان با بستن اجباری برنامه تلگرام و سپس راه اندازی مجدد برنامه در تلفن خود، این مشکل را برطرف کرد، که ممکن است پیام صوتی تلگرام کار نکرد.



برای بستن اجباری برنامه تلگرام در اندروید، کافی است روی نماد برنامه تلگرام به مدت طولانی فشار دهید و سپس نماد «i» را از منو انتخاب کنید. اکنون گزینه “force stop” موجود در آنجا را انتخاب کرده و روی آن ضربه بزنید تا اپلیکیشن تلگرام بلافاصله بسته شود.

پیام صوتی تلگرام در اندروید و آیفون کار نمی کند

برای بستن تلگرام در آیفون، انگشت خود را از پایین صفحه به سمت بالا بکشید تا تغییر دهنده برنامه ظاهر شود (یا دوبار ضربه زدن روی دکمه صفحه اصلی). برای بستن کارت برنامه تلگرام، آن را پیدا کنید و روی آن بلغزید.

رفع 3. به تلگرام اجازه استفاده از میکروفون را بدهید
اطمینان حاصل کنید که برنامه تلگرام به میکروفون تلفن همراه شما دسترسی دارد، زیرا تا زمانی که مجوز محدود است، قادر به ضبط و ارسال پیام های صوتی نخواهید بود. در زیر مراحل بررسی مجوزهای میکروفون، هم برای اندروید و هم برای آیفون ذکر شده است.

برای اندروید
مرحله 1: آیکون برنامه تلگرام را به مدت طولانی فشار دهید و سپس نماد "i" را از منو انتخاب کنید.

مرحله 2: به مجوزها بروید.

مرحله 3: کنار میکروفون را روشن کنید.



پیام های صوتی تلگرام در اندروید و آیفون کار نمی کند




برای آیفون
مرحله 1: "تنظیمات" را در آیفون خود باز کنید، به پایین اسکرول کنید و روی "Telegram" ضربه بزنید.

مرحله ۲: کنار میکروفون را روشن کنید.

پیام های صوتی تلگرام در اندروید و آیفون کار نمی کند

پس از انجام مراحل ذکر شده برای هر دو، ببینید آیا با این کار خطای «پیام صوتی تلگرام در اندروید و آیفون کار نمی‌کند» برطرف می‌شود یا خیر.

رفع 4. فعال کردن دسترسی به میکروفون (اندروید)
با عرضه اندروید 12، گوگل چندین ویژگی جدید حفظ حریم خصوصی را ارائه کرد که اخیراً به سیستم عامل موبایل خود اضافه شده است. یکی از این ویژگی ها امکان کنترل میکروفون گوشی از طریق یک اپلیکیشن است. اگر دسترسی میکروفون را در تنظیمات گوشی خود غیرفعال کرده اید، ممکن است تلگرام با وجود داشتن تمام مجوزهای لازم نتواند از میکروفون شما استفاده کند و باعث شود پیام های صوتی تلگرام کار نکند.

برای فعال کردن دسترسی به میکروفون در اندروید، موارد زیر را انجام دهید:

توجه: ما این مرحله را برای یک گوشی سامسونگ دنبال می کنیم، اما مراحل برای یک گوشی اندرویدی ممکن است متفاوت باشد.

مرحله 1: به " تنظیمات " در تلفن خود بروید.
مرحله 2: به " برنامه ها " بروید و تلگرام را انتخاب کنید.
مرحله 3: به " مجوزها " بروید.
مرحله 2: در کنار دسترسی به میکروفون روشن کنید.
رفع 5. غیرفعال کردن Raise to Listen (آیفون)
"Raise to listen" یک ویژگی منحصر به فرد است که فقط iOS دارد. این امکان را به شما می دهد تا با بلند کردن آیفون خود نزدیک گوش خود به پیام های صوتی گوش دهید و به آنها پاسخ دهید. هنگامی که می خواهید پیام های صوتی خود را روی بلندگو پخش کنید، این عملکرد باعث می شود که آنها با صدای کم پخش شوند. بنابراین، اگر هر چند وقت یکبار از آن استفاده می کنید، بهتر است آن را خاموش کنید.




مراحل غیرفعال کردن "Raise to Listen" آسان است. شما باید به تنظیمات بروید، به پایین بروید تا پیام‌ها را انتخاب کنید و در نهایت گزینه Raise to Listen را در کنار آن خاموش کنید.

پیام های صوتی تلگرام در اندروید و آیفون کار نمی کند

رفع 6. بررسی کنید که آیا پیام های صوتی برای مخاطبین شما محدود شده است یا خیر
همچنین می‌توانید انتخاب کنید که در صورت اشتراک در Telegram Premium، افرادی که می‌توانند برای شما پیام‌های صوتی در برنامه ارسال کنند، مدیریت کنید. در اینجا نحوه فعال سازی پیام های صوتی برای مخاطبین خود را در صورتی که ناآگاهانه آنها را غیرفعال کرده اید و باعث خطای " پیام صوتی تلگرام در اندروید و آیفون کار نمی کند " را فعال کنید.

تلگرام را هم در اندروید و هم در آیفون باز کنید.
روی « تنظیمات » در گوشه سمت راست پایین آیفون خود ضربه بزنید و برای اندروید، روی نماد منو (سه خط افقی) موجود در گوشه بالا سمت چپ ضربه بزنید.
« تنظیمات » را انتخاب کنید و به « حریم خصوصی و امنیت » بروید .
" پیام های صوتی " را انتخاب کنید و همه را از منو انتخاب کنید.
رفع 7. فضای ذخیره سازی را در تلفن خود آزاد کنید
آیا فضای ذخیره سازی گوشی شما کم شده است؟ اگر اینطور باشد، تلگرام برای دانلود یا ذخیره هر پیام صوتی جدید مشکل خواهد داشت. برای جلوگیری از این وضعیت، مقداری فضای ذخیره‌سازی و فضا را با حذف چند برنامه غیرضروری، ذخیره داده‌های خود در فضای ذخیره‌سازی ابری یا انتقال برخی از آنها به دستگاه‌های دیگر آزاد کنید.

یکی را انجام دهید و ببینید آیا با این کار خطای «پیام صوتی تلگرام در اندروید و آیفون کار نمی‌کند» برطرف می‌شود یا خیر.

رفع 8. کش اپلیکیشن تلگرام را پاک کنید
داده های کش بیش از حد نیز یکی از دلایل خطای «پیام صوتی تلگرام در اندروید یا آیفون کار نمی کند» است. خوشبختانه، می توانید به راحتی حافظه کش را مستقیماً از منوی تنظیمات پاک کنید.




در زیر مراحل پاکسازی حافظه نهان از اندروید و آیفون شما آورده شده است.

تلگرام را هم در اندروید و هم در آیفون باز کنید.
روی « تنظیمات » در گوشه سمت راست پایین آیفون خود ضربه بزنید و برای اندروید، روی نماد منو (سه خط افقی) موجود در گوشه بالا سمت چپ ضربه بزنید.
«تنظیمات» را انتخاب کنید و به « داده و ذخیره‌سازی » بروید .
" استفاده از فضای ذخیره سازی " را از منو انتخاب کنید.
گزینه " Cleat Telegram Cache " را انتخاب کنید و برای اعتبار سنجی روی "Clear" ضربه بزنید.
رفع 9. بررسی کنید که آیا تلگرام از کار افتاده است یا خیر
اگر سرور تلگرام از کار بیفتد، ممکن است مشکلی در ارسال و دریافت پیام صوتی در خود برنامه تلگرام ایجاد کند. برای اطمینان از خرابی تلگرام، می‌توانید به وب‌سایتی به نام «دانشگر پایین» مراجعه کنید تا ببینید آیا سایر کاربران نیز با همین مشکل مواجه هستند یا خیر. و در این صورت می‌تواند باعث شود که پیام‌های صوتی تلگرام در اندروید و iOS کار نکنند.




به Downdetector مراجعه کنید

پیام های صوتی تلگرام در اندروید و آیفون کار نمی کند




اگر تایید شود که سرور از کار افتاده است، دیگر چاره ای نخواهید داشت جز اینکه منتظر بمانید تا تلگرام مشکل را از انتهای خود برطرف کند.

رفع 10. آپدیت اپلیکیشن تلگرام
گاهی اوقات مشکلی که با آن روبرو هستید، کار نکردن پیام صوتی تلگرام در اندروید، آنقدرها هم که فکر می کنید جدی نیست. به سادگی با به روز رسانی برنامه خود، می توانید به راحتی مشکل یا هر اشکالی را در برنامه برطرف کنید. در نتیجه، به روز رسانی ایده خوبی است زیرا هیچ روش عیب یابی دیگری کار نمی کند.




فرآیند آپدیت بسیار ساده است، زیرا فقط باید به پلی استور بروید، اپلیکیشن تلگرام را جستجو کنید و سپس در صورت وجود هرگونه آپدیت، دکمه آپدیت را فشار دهید.

غذای نهایی
با آمدن به پایان این مقاله در مورد نحوه رفع مشکل پیام های صوتی تلگرام در اندروید و آیفون، امیدوارم روش های عیب یابی ذکر شده برای شما مفید بوده باشد. به غیر از روش های ذکر شده، اگر پیشنهادی در مورد آن دارید، در نظرات زیر با ما در میان بگذارید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.