ترفند تلگرام برای بهبود تجربه پیام رسانی شما

هرانچه در تلگرام نیاز دارید را ما ارایه میدهیم

یکشنبه ۰۲ اردیبهشت ۰۳

ترفند تلگرام برای بهبود تجربه پیام رسانی شما

۴ بازديد
+ نکته و ترفند تلگرام برای بهبود تجربه پیام رسانی شما

در حالی که واتس اپ همچنان انتخابی ارجح برای اکثر مردم است، کسانی که به فکر جایگزینی هستند – برای اجتناب از موافقت با سیاست حفظ حریم خصوصی جدید آن – می توانند برای تجربه ای امن تر و خصوصی تر، تلگرام را بررسی کنند.
تلگرام مجموعه‌ای از ویژگی‌ها مانند پوشه‌های چت، چت مخفی، رسانه‌های خود تخریب‌شونده، امکان ارسال رسانه‌های غیرفشرده، ویرایش پیام‌های ارسالی و غیره را برای گسترش موارد استفاده و ارائه کنترل بیشتر بر تجربه پیام‌رسانی ارائه می‌دهد.
در جستجوی چنین محتوای بیشتری، مرکز نکات و ترفندهای ما را بررسی کنید .
تلگرام یکی از محبوب ترین سرویس های پیام رسانی فوری و VoIP بین پلتفرمی است. منبع باز و بر اساس مدل نرم افزار رایگان است. می‌توانید از آن به‌عنوان یک برنامه در Android و iOS، در تلفن همراه، و لینوکس، macOS، و Windows در بخش رایانه استفاده کنید. علاوه بر این، می‌توانید با استفاده از مرورگر وب در هر دستگاهی، صرف نظر از پلتفرم آن، از آن در وب استفاده کنید. در مورد آنچه دریافت می کنید، این سرویس طیف گسترده ای از ویژگی ها و عملکردها را ارائه می دهد - از جمله مواردی که در واتس اپ وجود ندارند. و با نگرانی هایی که در مورد سیاست حفظ حریم خصوصی جدید واتس اپ ایجاد شده است، به نظر می رسد تلگرام به عنوان یک جایگزین بالقوه برای واتس اپ به نظر می رسد.

نکات و ترفندهای تلگرام
بنابراین اگر تازه وارد تلگرام شده اید (یا کاربر قدیمی آن بوده اید)، در اینجا مجموعه ای از بهترین نکات و ترفندهای تلگرام را برای آشنایی بیشتر با این پلتفرم و بهره مندی بیشتر از آن آورده ایم.

فهرست مطالب
بهترین نکات و ترفندهای تلگرام
تبلیغات
1. پوشه های چت
مدیریت چت ها و نگه داشتن تب در تمام مکالمات مختلف که با دوستان و مخاطبین خود دارید می تواند مشکل ساز باشد و حتی گاهی اوقات باعث می شود پیام های مهم را از دست بدهید. تلگرام قصد دارد مدیریت چت را با استفاده از پوشه های چت ساده کند. پوشه‌های چت به شما این امکان را می‌دهند که مکالمات را از کانال‌ها، گروه‌ها یا چت‌های مختلف تلگرام به صورت سازمان‌دهی شده و همه در یک مکان گروه‌بندی کنید. به این ترتیب، می‌توانید مکالمات خود را در برنامه پیام‌رسانی به‌طور مؤثر دسته‌بندی و مرتب کنید و یک رابط خانگی نامرتب داشته باشید.

پوشه های چت تلگرام
برای ایجاد یک پوشه چت، تلگرام را باز کنید و به تنظیمات بروید . در اینجا، Chat Folders (در iOS) و Folders (در اندروید) را انتخاب کنید. در صفحه بعدی، روی Create New Folder ضربه بزنید . حالا با کلیک بر روی دکمه Add Chats ، به پوشه یک نام بدهید و چت ها را اضافه کنید . [ می‌توانید چت‌ها را در بخش چت‌های گنجانده شده و چت‌های حذف شده اضافه کنید . چت های اضافه شده به پوشه شما اضافه می شود در حالی که موارد حذف شده حذف می شوند. ] در نهایت روی Create (در iOS) و Save (در اندروید) کلیک کنید تا یک پوشه چت ایجاد شود.

2. پیام های ارسال شده را ویرایش کنید
ارسال پیام‌هایی با خطاهای تایپی کابوس‌هایی است که مردم معمولاً در اکثر برنامه‌های پیام‌رسانی تسلیم آن می‌شوند و آنها را به دنبال گزینه ویرایش می‌گذارد. اگر در تلگرام هستید و اتفاقاً در چنین سناریویی قرار گرفتید، خوشبختانه این پلتفرم دارای یک گزینه ویرایش است که به شما امکان می دهد پیام های ارسالی خود را ویرایش کنید و خطاها را برطرف کنید.

ویرایش پیام های ارسالی تلگرام
برای ویرایش پیام ارسال شده، آن را انتخاب کرده و بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید . اکنون پیام را ویرایش کرده و روی دکمه تیک کلیک کنید تا تغییرات اعمال شود. [ توجه داشته باشید که پیام های ویرایش شده دارای یک برچسب ویرایش شده برای اطلاع اعضا در مکالمه هستند. ]

3. پیام های بی صدا ارسال کنید
اغلب اوقات، در موقعیتی قرار می گیرید که مجبور می شوید برای دوست خود پیامی ارسال کنید یا بدون هشدار با آنها تماس بگیرید. در چنین شرایطی، اگر یک ماساژ معمولی بفرستید، دریافت کننده از همین موضوع مطلع می شود. با این حال، اگر از عملکرد پیام‌های بی‌صدا تلگرام استفاده می‌کنید، می‌توانید از این کار اجتناب کنید و پیام خود را بدون ایجاد مزاحمت برای طرف مقابل به دیگران منتقل کنید. به این ترتیب، تلفن آنها برای پیام دریافتی زنگ نمی‌زند و نمی‌لرزد.

ارسال پیام های تلگرامی بدون صدا
برای ارسال پیام بی صدا، چتی را که می خواهید پیام ارسال کنید باز کنید و متن خود را تایپ کنید. پس از تایپ کردن، به جای فشار دادن دکمه ارسال مثل همیشه، روی آن ضربه بزنید و نگه دارید تا زمانی که یک پنجره بازشو با چند گزینه دریافت کنید. از اینجا، موردی را انتخاب کنید که می‌گوید ارسال بدون صدا .

4. پیام ها را برنامه ریزی کنید
تبلیغات
برای مواقعی که نیاز به ارسال پیام در یک زمان خاص دارید، زمان‌بندی پیام‌های خود یک شرط مطمئن است و برای اطمینان از اینکه در وهله اول ارسال پیام را فراموش نکنید، مفید است. برای برنامه ریزی پیام در تلگرام، چت را باز کنید که در آن باید پیام را ارسال کنید و پیام خود را تایپ کنید. اکنون، روی دکمه ارسال ضربه بزنید و نگه دارید تا زمانی که یک پاپ آپ با چند گزینه دریافت کنید. از اینجا، Schedule Message را انتخاب کنید و تاریخ و زمان ارسال پیام را انتخاب کنید.

برنامه ریزی پیام های تلگرام
5. رسانه های در حال ناپدید شدن (معروف به خود ویرانگر) را ارسال کنید
هنگامی که شما معمولاً در حالت چت معمولی در تلگرام پیام و رسانه ارسال می کنید، آنها برای همیشه در مکالمات زندگی می کنند. در حالی که در بیشتر مواقع این موضوع نگران کننده نیست، کسانی که نمی خواهند طرف مقابل در گفتگو برای همیشه (به نوعی) به رسانه آنها دسترسی داشته باشد، می توانند از ویژگی خود تخریبی تلگرام استفاده کنند. با این حال، توجه داشته باشید که حتی اگر پیامی ناپدید می‌کنید ، گیرنده می‌تواند برای ذخیره فایل‌های رسانه‌ای شما یک اسکرین شات بگیرد.

رسانه های خود ویرانگر
برای ارسال رسانه در حال خود تخریبی (ناپدید شدن)، به چتی که می خواهید رسانه ناپدید شده را به آن ارسال کنید بروید و روی دکمه پیوست کلیک کنید. بعد، رسانه (عکس ها و فیلم ها) را از گالری خود انتخاب کنید و روی دکمه ارسال ضربه بزنید و نگه دارید. وقتی این کار را انجام می دهید، چند گزینه به شما ارائه می شود. از این لیست، ارسال با تایمر را انتخاب کنید . اکنون، زمان وقفه را با استفاده از تایمر خود تخریبی تنظیم کنید. و در نهایت، دکمه ارسال با تایمر را فشار دهید تا رسانه به سراسر جهان ارسال شود.

6. از حالت آهسته استفاده کنید
برای ادمین های گروه مفید است، به ویژه، حالت آهسته تلگرام یک ویژگی کوچک است که به ادمین ها اجازه می دهد تعداد پیام هایی را که اعضای گروه خود می توانند در یک زمان ارسال کنند محدود کنند تا از ارسال انبوه جلوگیری شود. برای این کار، کاری که تلگرام اساسا انجام می دهد این است که به ادمین ها این امکان را می دهد که فاصله زمانی بین پیام های متوالی را تعیین کنند. این فاصله زمانی است که اعضا باید منتظر بمانند تا بتوانند پیامی را ارسال کنند (زمانی که قبلاً پیامی را ارسال کرده باشند). اگر مدیر گروه هستید، باید حالت آهسته را برای محدود کردن ارسال انبوه فعال کنید.

حالت آهسته تلگرام
برای انجام این کار، به گروه تلگرام خود بروید و روی دکمه ویرایش (در iOS) یا نماد قلم (در اندروید) کلیک کنید. اکنون روی Permissions کلیک کنید . در صفحه بعد یک نوار لغزنده Slow Mode را با فواصل زمانی مختلف تا ۱ ساعت مشاهده خواهید کرد . برای تنظیم زمان حالت آهسته، نوار لغزنده را طبق ترجیح خود بکشید.

7. با افراد و گروه های اطراف ارتباط برقرار کنید
یکی از بهترین ویژگی های تلگرام امکان ارتباط با کاربران و گروه های نزدیک تلگرام بدون نیاز به اشتراک گذاری شماره تماس است. دقیقاً مانند ویژگی نزدیک در فیس بوک که به شما امکان می دهد افراد مجاور خود را پیدا کنید و آنها را اضافه کنید، عملکرد نزدیک تلگرام نیز به شما امکان می دهد با افرادی که در نزدیکی خود از برنامه تلگرام استفاده می کنند ارتباط برقرار کنید. بنابراین وقتی در رویدادهای عمومی خارج از منزل هستید و می‌خواهید با افراد ارتباط برقرار کنید، می‌توانید از این ویژگی استفاده کنید و بدون به اشتراک گذاشتن شماره تلفن خود با آنها ارتباط برقرار کنید.

افراد و گروه های نزدیک را پیدا کنید
برای استفاده از این ویژگی، برنامه تلگرام را باز کنید، به بخش مخاطبین بروید و Find People Nearby را انتخاب کنید . وقتی از شما خواسته شد، به برنامه اجازه دسترسی به موقعیت مکانی خود را بدهید. پس از اتمام، فهرستی از همه افراد و گروه‌های اطراف را با علامت‌گذاری تقریبی فاصله دریافت می‌کنید. از اینجا، روی هر یک از این مخاطبین یا گروه ها کلیک کنید تا متصل شوید.

8. بخشی از متن پیام را انتخاب و کپی کنید
تبلیغات
توانایی کپی کردن تنها بخشی از متن در یک پیام چیزی است که در بسیاری از برنامه های پیام رسانی دریافت نمی کنید. برای مثال، WhatsApp را در نظر بگیرید که به شما اجازه نمی‌دهد بخش خاصی از پیام را انتخاب کنید، و در عوض، از شما می‌خواهد ابتدا مسیر خسته‌کننده‌ای را طی کنید و ابتدا کل متن را انتخاب کنید و سپس آن را در پنجره کوچک نوشتن قرار دهید تا متن را ویرایش کنید. بخش غیر ضروری خوشبختانه، تلگرام از کپی متن انتخابی برای ساده کردن انتخاب متن و تجربه کپی کردن در برنامه پشتیبانی می کند.

بخشی از پیام را کپی کنید
برای انتخاب بخشی از متن در یک پیام، روی یک پیام ضربه بزنید و آن را انتخاب کنید و دوباره روی آن ضربه بزنید و نگه دارید تا قسمت مورد نیاز خود را انتخاب کنید. پس از اتمام، متن را کپی کرده و در محل مورد نظر خود قرار دهید.

9. رسانه غیر فشرده ارسال کنید
علاوه بر پیام‌های متنی، بسیاری از ما از سرویس‌های پیام‌رسانی مانند واتس‌اپ و تلگرام برای اشتراک‌گذاری رسانه‌ها و فایل‌ها با افراد دیگر استفاده می‌کنیم. با این حال، مانعی که اغلب در این فرآیند با آن مواجه می‌شویم این است که همه سرویس‌ها گزینه ارسال آسان رسانه غیرفشرده را ارائه نمی‌دهند و به نوعی راه‌حل برای به کار انداختن آن نیاز دارند. خوشبختانه، در مورد تلگرام (در اندروید) اینطور نیست، زیرا به شما امکان می‌دهد به راحتی رسانه‌ها را به مخاطبین خود ارسال کنید بدون اینکه دچار مشکل فشرده‌سازی شوید.

ارسال رسانه غیر فشرده در تلگرام
برای این کار، به چتی که می خواهید رسانه را در آن به اشتراک بگذارید بروید و روی دکمه پیوست کلیک کنید. در مرحله بعد، رسانه ای (عکس ها و ویدیوها) را از گالری خود انتخاب کنید که می خواهید به اشتراک بگذارید و روی دکمه ارسال ضربه بزنید و نگه دارید تا گزینه ای را مشاهده کنید که می گوید ارسال بدون فشرده سازی . روی آن کلیک کنید تا رسانه خود را در قالب غیر فشرده ارسال کنید.

تبلیغات
اگر از iOS استفاده می کنید، باید رسانه (عکس ها و فیلم ها) را به عنوان فایل انتخاب کنید تا آنها را به صورت فشرده نشده ارسال کنید.

10. از اضافه کردن شما به گروه ها توسط افراد جلوگیری کنید
گروه‌ها در پلت‌فرم‌های پیام‌رسان روشی مناسب برای اشتراک‌گذاری اطلاعات با چندین نفر به طور همزمان ارائه می‌کنند. با این حال، مانند بسیاری از ویژگی ها مجموعه ای از مزایا و معایب خود را دارند، عملکرد چت گروهی نیز یکی از مواردی است که از آن دریغ نمی شود، و اغلب، می بینید که شرکت های بازاریابی (و حتی آشنایان) از آن برای به دست آوردن بسیاری از ( افراد حاضر در کشتی برای انتشار پیام خود. خوشبختانه، این روزها بسیاری از اپلیکیشن‌ها این گزینه را ارائه می‌کنند که افراد را از اضافه کردن شما به گروه‌های تصادفی محدود می‌کند و تلگرام یکی از آنهاست.

از اضافه شدن افراد به گروه های تصادفی جلوگیری کنید
برای جلوگیری از اضافه کردن افراد به گروه‌های تصادفی تلگرام، به تنظیمات > حریم خصوصی و امنیت بروید . از اینجا روی Groups کلیک کنید . در صفحه بعد، مخاطبین من را در زیر چه کسی می‌تواند من را به چت‌های گروهی اضافه کند، انتخاب کنید . علاوه بر این، Never Allow را در قسمت Add Exceptions انتخاب کنید و مخاطب شخصی (شما می خواهید از اضافه شدن شما به گروه خود جلوگیری کنید) را در اینجا اضافه کنید.

11. یک گفتگوی مخفی شروع کنید
به‌طور پیش‌فرض، تمام چت‌های شما در حالت عادی مکالمه انجام می‌شود که این چت‌ها را در سرورهای تلگرام ذخیره می‌کند. در حالی که این اتفاق می افتد، تمام مکالمات بین سرور ابری و کاربران رمزگذاری می شوند. با این حال، آنچه باید بدانید این است که این رمزگذاری کاربر به کاربر نیست و بنابراین، خطر نقض احتمالی را به همراه دارد. بنابراین اگر راهی می‌خواهید که از رمزگذاری مکالمات شما با یک کاربر دیگر تلگرام اطمینان حاصل کند، باید از چیزی که تلگرام به آن چت مخفی می‌گوید استفاده کنید.. مکالماتی که در چت مخفی انجام می شود به صورت کاربر به کاربر رمزگذاری شده است و در سرورهای شرکت ذخیره نمی شود. علاوه بر این، این مکالمات را نمی توان به کاربر دیگری ارسال کرد و همچنین اسکرین شات ها را ممنوع می کند. همچنین می‌توانید پیام‌های چت مخفی، عکس‌ها، ویدیوها و فایل‌ها را با تنظیم یک تایمر خود تخریبی – زمانی که پس از خواندن یا باز کردن گیرنده، حذف می‌شوند، از بین ببرید.

چت مخفی تلگرام
برای شروع یک چت مخفی در اندروید، روی نماد مداد در صفحه اصلی کلیک کنید و گپ مخفی جدید را انتخاب کنید . در صفحه بعد، مخاطبی را که می‌خواهید با او چت مخفیانه داشته باشید انتخاب کنید و مکالمه خود را شروع کنید. از طرف دیگر، اگر قبلاً با آن کاربر چت کرده‌اید، می‌توانید روی نمایه او و در منوی سه نقطه‌ای ضربه بزنید و از اینجا، Start Secret Chat را انتخاب کنید .

تبلیغات
از طرف دیگر، اگر کاربر iOS هستید، باید کاربری را که می خواهید با او گفتگوی مخفیانه داشته باشید، انتخاب کرده و وارد پروفایل او شوید. در اینجا باید روی دکمه سه نقطه ای که می گوید More کلیک کنید و از بین گزینه ها گزینه Start Secret Chat را انتخاب کنید.

12. YouTube یا GIF را جستجو کنید
جستجوی سریع احتمالاً یکی از مفیدترین ویژگی‌های تلگرام است که می‌تواند در حین مکالمات مفید باشد. اساساً، این بخشی از ربات‌های درون خطی تلگرام است که به شما امکان می‌دهد بدون نیاز به ترک برنامه، یک GIF یا یک ویدیوی YouTube را مستقیماً در چت جستجو کنید. در بسیاری از مواقع، زمانی که نیاز دارید یک ویدیو (یا یک GIF) را در یک برنامه پیدا کنید و با شخصی به اشتراک بگذارید، باید بین برنامه‌ها رفت و آمد کنید تا پیوند ویدیویی را که می‌خواهید به اشتراک بگذارید، دریافت کنید. با این حال، با استفاده از این ربات‌های تلگرام داخلی، مجبور نیستید این روند خسته کننده را دنبال کنید.

ویدیو یا گیف یوتیوب را جستجو کنید
برای جستجوی یک GIF یا یک ویدیوی YouTube، به ترتیب @gif یا @youtube را تایپ کنید و سپس عبارت جستجوی خود را در پنجره چت وارد کنید. به محض انجام این کار، لیستی از تمام پیشنهادات مختلف برای GIF یا ویدیویی که درخواست کرده اید دریافت خواهید کرد. موردی را که می خواهید به اشتراک بگذارید انتخاب کنید و دکمه ارسال را بزنید. علاوه بر این ربات‌های درون خطی، طیف گسترده‌ای از ربات‌های دیگر تلگرام روی پلتفرم وجود دارد که به شما امکان انجام عملکردهای مختلف را می‌دهد. علاوه بر این، می‌توانید ربات‌های تلگرام سفارشی ایجاد کنید تا در موارد استفاده خاص به شما کمک کنند و حتی کارهای خاصی را خودکار کنید.

13. شماره تلفن خود را تغییر دهید
تغییر شماره تلفن باید یکی از آزاردهنده ترین تجربیات باشد. پس از همه، تنها کاری که باید انجام دهید - در روزهای پس از تغییر شماره خود - این است که به همه مخاطبین خود پیام دهید تا شماره جدید خود را به اشتراک بگذارند. با این حال، اگر در تلگرام هستید، تغییر شماره تلفن خود بسیار آسان است، زیرا این پلتفرم دارای یک ابزار بسیار منظم است که همه دردسرها را ساده می کند و تغییر شماره تلفن شما را به یک فرآیند آسان تبدیل می کند.

تغییر شماره تلفن در تلگرام
برای تغییر شماره در اندروید، برنامه را باز کنید و روی منوی همبرگر کلیک کنید. از اینجا روی شماره موبایل زیر حساب ضربه بزنید و در صفحه بعد روی دکمه تغییر شماره کلیک کنید . اکنون، دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید، و شماره تلفن شما باید تغییر کند.

تبلیغات
از طرف دیگر، اگر از iOS استفاده می کنید، تلگرام را باز کنید و روی دکمه تنظیمات در پایین کلیک کنید. اکنون در صفحه بعدی، روی دکمه Edit کلیک کرده و روی Change Number ضربه بزنید . در نهایت، روی Change Number کلیک کنید ، شماره جدید خود را اضافه کنید و دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.