چگونه از اد دعوت ناخواسته به گروه جلوگیری کنم

هرانچه در تلگرام نیاز دارید را ما ارایه میدهیم

شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

چگونه از اد دعوت ناخواسته به گروه جلوگیری کنم

۴ بازديد



چگونه افراد را از اضافه کردن شما به گروه یا کانال تلگرام منع کنیم؟

در این راهنما به شما نشان خواهیم داد که چگونه از اضافه شدن شخصی شما به گروه های ناشناس جلوگیری کنید و چگونه از دریافت هرزنامه و پیام های تبلیغاتی در تلگرام جلوگیری کنید.
تلگرام یک اپلیکیشن پیام رسان محبوب است که میلیون ها نفر در سراسر جهان از آن استفاده می کنند. این پلتفرم برای به اشتراک گذاری فایل های رسانه ای بزرگ، ایجاد گروه ها و کانال ها و موارد دیگر شناخته شده است. استفاده از تلگرام مزایای زیادی دارد، اما اخیرا شکایت هایی از اضافه شدن کاربران به گروه های تصادفی در تلگرام بدون اطلاع آن ها مطرح شده است. وقتی با هرزنامه ها و پیام های تبلیغاتی گروه هایی که حتی از آنها اطلاعی ندارید، بمباران می شوید، این می تواند واقعاً خسته کننده باشد.

چگونه جلوی افرادی را بگیریم که شما را در گروه یا کانال تلگرام اضافه کنند
برای جلوگیری از این امر، تلگرام ویژگی های حفظ حریم خصوصی را اضافه کرده است که به شما امکان می دهد افرادی را که می توانند شما را به گروه ها اضافه کنند محدود کنید. در این راهنما، نحوه فعال کردن این ویژگی و جلوگیری از اضافه شدن به گروه‌های هرزنامه را خواهید آموخت.

فهرست مطالب
چرا به گروه های تصادفی در تلگرام اضافه می شوم؟
شماره تلفن شما ممکن است برای سایر کاربران قابل مشاهده باشد: هنگامی که یک حساب تلگرام ایجاد می کنید، شماره تلفن شما برای سایر کاربرانی که شماره تلفن شما را در لیست مخاطبین خود ذخیره کرده اند قابل مشاهده است. این بدان معنی است که هر کسی که شماره تلفن شما را دارد می تواند شما را بدون اجازه شما به یک گروه اضافه کند. برای جلوگیری از این امر، می توانید تنظیمات حریم خصوصی تلگرام خود را طوری تغییر دهید که فقط مخاطبین شما بتوانند شما را به گروه ها اضافه کنند یا اینکه هیچکس نتواند شما را به گروه ها یا کانال ها اضافه کند.
نام کاربری/شماره تلفن تلگرام شما ممکن است برای سایر کاربران قابل مشاهده باشد: اگر نام کاربری عمومی تلگرام دارید، سایر کاربران می توانند آن را جستجو کرده و پروفایل شما را پیدا کنند. مدیران گروه تلگرام می توانند شما را بدون اجازه شما به گروه ها اضافه کنند. برای جلوگیری از این امر، می توانید نام کاربری خود را خصوصی کنید یا آن را به نامی تغییر دهید که یافتن آن آسان نیست.
تبلیغات
چگونه از افزودن شما به گروه یا کانال تلگرام جلوگیری کنیم؟
اجازه دهید فقط مخاطبین شما به گروه اضافه شوند
تصویری که تنظیمات گروه ها و کانال های تلگرام را نشان می دهد
هر کاربر تلگرام می تواند به راحتی یک گروه یا کانال ایجاد کند و به گروه اضافه کند. خوشبختانه، تلگرام یک ویژگی حفظ حریم خصوصی دارد که به شما امکان می دهد کنترل کنید چه کسانی می توانند شما را به گروه ها اضافه کنند. در تنظیمات حریم خصوصی، می‌توانید «همه» را انتخاب کنید تا هرکسی بتواند شما را به گروه‌ها اضافه کند، یا «مخاطبین» را انتخاب کنید که در آن فقط می‌توانید به افراد موجود در فهرست مخاطب اجازه دهید شما را به گروه‌ها اضافه کنند. همچنین می‌توانید استثناهایی را برای تک تک کاربران اضافه کنید تا بهتر کنترل کنید چه کسی می‌تواند شما را به گروه‌ها اضافه کند.

تلگرام را باز کنید و با ضربه زدن بر روی سه خط افقی در گوشه سمت چپ بالای صفحه به " تنظیمات " بروید.
" حریم خصوصی و امنیت " را انتخاب کنید.
در بخش " گروه ها "، گزینه " چه کسی می تواند من را به گروه ها اضافه کند " را انتخاب کنید.
در اینجا، می‌توانید تعیین کنید که آیا همه می‌توانند شما را به گروه‌ها اضافه کنند، آیا فقط مخاطبین شما می‌توانند شما را به گروه‌ها اضافه کنند یا اینکه هیچ‌کس نمی‌تواند شما را به گروه‌ها اضافه کند.
اگر « هیچ کس » را انتخاب کنید ، از شما خواسته می شود تا قبل از اینکه به گروه اضافه شوید، هر دعوت گروهی را تأیید یا رد کنید.
هنگامی که انتخاب خود را انجام دادید، تنظیمات حریم خصوصی تلگرام شما به روز می شود و سایر افراد دیگر نمی توانند شما را بدون تایید شما به گروه ها اضافه کنند.
کاربر را مسدود کنید
تصویری که کاربر بلاک تلگرام را نشان می دهد
بلاک کردن ممکن است مانع از اضافه شدن شما به گروه های تصادفی تلگرام توسط کاربر شود. هنگامی که کاربر را مسدود می کنید، او نمی تواند برای شما پیام ارسال کند، با شما تماس بگیرد یا نمایه شما را ببیند. همچنین از هر گروه یا کانالی که کاربر ایجاد کرده است حذف خواهید شد. اگر کاربر مسدود شده سعی کند به شما پیام ارسال کند، پیامی مبنی بر مسدود شدن خود دریافت می کند. همچنین می‌توانید با رفتن به بخش Blocked Users در تنظیمات تلگرام، انتخاب کاربری مورد نظر برای رفع انسداد و ضربه زدن بر روی Unblock، کاربر را در هر زمانی از حالت انسداد خارج کنید.

اگر می خواهید کاربری در تلگرام را بلاک کنید، این مراحل ساده را دنبال کنید:

برنامه تلگرام را باز کنید و با کاربری که می خواهید بلاک کنید وارد چت شوید.
روی عکس یا نام پروفایل کاربر ضربه بزنید تا نمایه او باز شود.
در صفحه نمایه، روی سه نقطه در گوشه سمت راست بالای صفحه ضربه بزنید.
از منوی ظاهر شده "Block" را انتخاب کنید
یک پیام تأیید ظاهر می شود که از شما می پرسد آیا واقعاً می خواهید کاربر را مسدود کنید. برای تأیید روی «Block» ضربه بزنید.
نام کاربری خود را تغییر نام دهید
تصویری که تنظیمات نام کاربری تلگرام را نشان می دهد
نام کاربری تلگرام یک شناسه منحصر به فرد است که به شما امکان می دهد یک پروفایل عمومی در تلگرام ایجاد کنید. این نام کاربری برای کمک به سایر کاربران برای یافتن شما در پلتفرم و شروع چت با شما استفاده می شود. اگر ادمین ها به نام کاربری تلگرام شما دسترسی داشته باشند، می توانید بدون اطلاع شما به راحتی به یک گروه یا کانال اضافه شوید.

نام کاربری با شماره تلفن متفاوت است. تغییر نام کاربری شناسایی قدیمی شما را حذف می کند و از اضافه کردن شما به گروه ها توسط هرزنامه ها جلوگیری می کند. به خاطر داشته باشید که پس از تغییر نام کاربری تلگرام، نام کاربری قدیمی در دسترس سایر کاربران قرار می گیرد و تغییر نام کاربری تاثیری بر چت، کانال یا سایر داده های تلگرام شما نخواهد داشت. به راحتی می توانید نام کاربری را در تلگرام تغییر دهید.

اگر می خواهید نام کاربری تلگرام خود را تغییر دهید، مراحل زیر را دنبال کنید:

تلگرام را باز کنید و با ضربه زدن روی سه خط افقی در گوشه سمت چپ بالای صفحه به منوی “ تنظیمات ” بروید.
" ویرایش نمایه " را انتخاب کنید.
روی نام کاربری فعلی خود که در بالای صفحه قرار دارد ضربه بزنید.
نام کاربری فعلی خود را حذف کرده و نام کاربری جدید مورد نظر خود را وارد کنید. نام کاربری جدید شما می تواند حداکثر 32 کاراکتر باشد و می تواند شامل حروف، اعداد و زیرخط باشد.
هنگامی که نام کاربری جدید خود را وارد کردید، روی " ذخیره " ضربه بزنید تا نمایه خود را به روز کنید.
شماره تلفن خود را پنهان کنید
تصویری که شماره تلفن تلگرام را مخفی کنید
استفاده از شماره تلفن همراه راه دیگری است که مدیران گروه می توانند شما را به گروه های ناشناس اضافه کنند. می توانید از طریق تلگرام از دسترسی افراد ناشناس به شماره تلفن خود جلوگیری کنید. هنگامی که شماره تلفن خود را در تلگرام مخفی می کنید، شماره تلفن شما برای سایر کاربران تلگرام، به ویژه سایر اعضای گروه ها و کانال هایی که به آنها ملحق می شوید، قابل مشاهده نیست. مراحل زیر را دنبال کنید تا شماره تلفن خود را از دیگران پنهان کنید.

تلگرام را در هر دستگاهی باز کنید.
روی نماد منوی همبرگر در گوشه بالا سمت چپ ضربه بزنید. اگر از iOS استفاده می کنید این مرحله را رد کنید.
"تنظیمات" را انتخاب کنید.
روی گزینه “Privacy and Security” کلیک کنید.
بر روی گزینه "شماره تلفن" کلیک کنید.
برای پنهان کردن شماره تلفن خود، حتی از افرادی که در لیست مخاطبین شما هستند، "Nobody" را علامت بزنید.
اکانت تلگرام خود را حذف کنید
تصویر حذف اکانت تلگرام
بازنشانی اکانت تلگرام یکی دیگر از راه های خوب برای جلوگیری از اضافه کردن گروه های تصادفی توسط ادمین های گروه است. مهم است که توجه داشته باشید که تنظیم مجدد حساب تلگرام شما یک اقدام دائمی است و قابل بازگشت نیست. قبل از تنظیم مجدد دستگاه، مطمئن شوید که از فایل های مهم کپی و پشتیبان تهیه کرده اید. برای دستورالعمل های دقیق در مورد نحوه حذف اکانت تلگرام ، راهنمای کامل ما را بررسی کنید.

حذف اکانت تلگرام در دستگاه اندروید:
اکانت تلگرام را در دستگاه اندرویدی خود باز کنید.
روی نماد منوی همبرگر در گوشه سمت چپ بالا ضربه بزنید و تنظیمات را انتخاب کنید.
Privacy and Security را انتخاب کنید.
بر روی گزینه “If away” در قسمت Delete my account ضربه بزنید و مدت زمانی را انتخاب کنید که پس از آن اکانت تلگرام شما در زمانی که از آن استفاده نمی کنید حذف شود.
حذف اکانت تلگرام در دستگاه iOS:
برنامه تلگرام را در آیفون خود باز کنید.
روی تب تنظیمات کلیک کنید و Privacy and Security را انتخاب کنید.
روی گزینه If Away For در زیر AUTOMATICALY DELETE MY Account ضربه بزنید .
زمانی را برای تنظیم دوره عدم فعالیت انتخاب کنید و پس از آن اکانت تلگرام شما حذف خواهد شد.
برای دوره عدم فعالیت (iOS)/خود تخریبی حساب (اندروید)، می توانید از بین 1 ماه، 3 ماه، 6 ماه و 12 ماه انتخاب کنید. اگر می‌خواهید هرچه زودتر حساب خود را حذف کنید، دوره کوتاه‌تری مثلاً یک ماهه را به عنوان دوره عدم فعالیت انتخاب کنید.
بنابراین از این طریق می توانید از افزودن شما به گروه یا کانال تلگرام جلوگیری کنید. با تعداد زیاد کاربران، کنترل آنچه کاربران در گروه ها یا کانال ها پست می کنند برای هر پلتفرمی دشوار است. خوشبختانه با تنظیمات حریم خصوصی در تلگرام می توانید از خود در برابر هرزنامه ها محافظت کنید. امیدوارم این راهنما برای شما مفید باشد. اگر پیشنهادی دارید، در نظرات زیر پیشنهاد دهید. برای راهنمایی های مفیدتر تلگرام، می توانید روی لینک های زیر کلیک کنید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.